Minister Środowiska w dniu 24 stycznia 2018 r. opublikował w Monitorze Polskim komunikat w sprawie utworzenia rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami z dniem 24 stycznia 2018 (M.P. z 2018 r. poz. 118).
Zgodnie z brzmieniem art. 233 i 234 ustawy o odpadach zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do 24 lipca 2018 r., lub do dnia uzyskania wpisu do ww. rejestru, w przypadku gdy wpis nastąpi w terminie wcześniejszym.
Wobec powyższego Starosta nie jest już organem właściwym do wydania zezwolenia na transport odpadów.
W myśl art. 50 ust. 1 pkt 5b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21) marszałek województwa dokonuje wpisu do rejestru na wniosek transportujących odpady.
Podmioty objęte obowiązkiem złożenia wniosku o wpis do rejestru, są obowiązane do złożenia tego wniosku w terminie 6 miesięcy od dnia utworzenia rejestru.